Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

22 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kl

Het ontbijt stond al klaar toen ik wakker werd, dus ik hoefde alleen maar aan te schuiven. Al snel raakte ik weer aan de praat en werd het plan van de dag gemaakt. Zo ging ik op stap met een meisje uit Londen en een uit India. Wanneer je het hostel uitstapt sta je midden in het centrum van KL op Bukit Bintang en begin je gelijk met zweten. Want ohh wat is het pik en plak weer. Terwijl het pikken begint kijk je je ogen uit. Overal om je heen gebeurt wat. Voor je rijdende er tig toerende auto's en scooters, met daarboven een monorail, achter de monorail zijn er winkels met felle reclames en hangen er ook nog grote screens waar reclame op wordt afgespeeld. Links en rechts passeren mensen je, proberen ze dingen aan je te verkopen en bedelen er mensen. Door deze drukte baande we ons een weg naar de paarse buslijn, want die is namelijk gratis en als backpacker en Nederlander ben ik daar natuurlijk dol op. In de bus die te vergelijken is met onze bussen kwamen we aan in Chinatown. Overal hangen er lampjes en lampionnen hier. De kraampjes met spullen worden afgewisseld met eetkraampjes die verrekte lekker ruiken en tempels. Het meisje uit Londen wilde heel graag naar een bepaalde Chinese tempel. Voor dat we de goede tempel te pakken hadden stond mijn dosis Chinese tempels bekijken al op 4. Blij dat ik was hadden we de goede, want ik zag het verschil niet meer. Op het hoekje bij de tempel stond een fruitkraampje en ben even maar daar even wat fruit wezen kopen. Zodra ik had afgerekend begon het te regenen en daar sta je dan zonder dak boven je hoofd in een tropische regenbui. Ik kan je vertellen dat je heel snel heel nat bent hier. Dan maar schuilen bij de Chinese tempel tot het stopt, want die heeft wel een dak. Na een half uur was de regenbui over en konden we naar de central marktet. Vanaf de central market zijn we naar een moskee gegaan waar we niet in konden, omdat het gebedstijd is. Lucky me again ;p. Zo zijn we over het onafhankelijkheid plein en dutch plein gewandeld met veel koloniale gebouwen. Daar zagen we een lange rij met Maleisiërs staan bij een eetstalletje. Na korte inspectie voor mijn gezondheid zijn we achteraan gesloten. Het menu van de dag was nasi, groentes en kip piri piri. Blikje wat was het pittig. Mijn mond stond in vuur en vlam. Dan van relaxt, rustig eten en genieten van de omgeving naar heel snel heel pittig. Ik had mijn bord als eerste op. Het meisje uit India was verbaasd dat ik dit überhaupt qua pittigheid kon weer staan. Aangezien zij hier al moeite mee had en de londense het al had opgegeven. Tja.. Na een pittig maar toch lekkere late lunch zijn we langzaam terug gegaan naar het hostel. Ik wilde graag met de monorail en zo gezegd zo gedaan. Voor avondeten hadden we reservering gemaakt bij het raam in de KL tower. Helaas begon het heel hard te regenen en bleef er mist door de straten hangen om deze rede hebben we de reservering gecanceld en hebben we lekker een Macie op. Nath bij elke mc die ik zie hier en dat zijn er een hoop moet ik aan jou denken hoor, want 'verrek een Mac!'. Na het eten ben ik samen met twee andere naar de paviljoen (een van de zo vele shoppings malle) gegaan. Zodra Je daar aan komt stap je in een sprookjes wereld van de kerst. Hoe het daar versierd is voor de kerst heb ik nog nooit gezien, zo mooi. Het is net of je in Amerikaanse film binnen wandelt. Na heel wat foto's en mijn kerstfoto gemaakt te hebben, ben ik op de trap gaan zitten en gaan genieten van de mensen en de versiering. S'avonds na de shopping mall zijn we nog Chinatown gegaan om het bij nacht te zien. Het is dan nog veel leuker. Chinese families eten op straat bij een eetkraampje en boven hun branden de lantarens. Tegen de tijd dat we naar huis wilde reden er al geen bussen meer, dus zijn we met de benen wagen gegaan. Onderweg kwamen nog langs food street waar we nog lekker een tussendoortje hebben gekocht om vervolgens om 1 uur in mijn stapelbedje te beland.

De volgende morgen(zaterdag 21-11-15) zou ik met dezelfde mensen als gister een canopy walk doen, helaas was deze gesloten voor de komende twee jaar wegens onderhoud. Zo werd het geplande middagprogramma naar voren geschoven. Zo liepen we via een loopbrug over de weg van bukit bintang naar het business centrum. Overal waar je kijkt staan militaire en politie, vanwege de staatshoofden die op dit moment aanwezig zijn In KL. Zo hebben we het konvooi gezien waarin de staatshoofden reden met daarbij veel militaire en politie auto's. Ondertussen als je omhoog kijkt zie je de schutters op de gebouwen staan om alles in de gaten te houden en wanneer het nodig is tot actie over te gaan. Ook de hotels waar ze verblijven staan militaire en politie schouder aan schouder. Na een omweg vanwege de top kwamen we aan bij KLCC park. Tot onze verbazing was deze ook gesloten. Omdat het te dicht bij het conferentie gebouw lag. Dan maar focussen op de petronas towers(twin towers). Wat een hoge en mooie torens zijn het. Het was intussen zo warm geworden dat we expres de airco opzochten in een shopping mall. Heerlijk gegeten daar en toen begon het rond 3 weer te regenen voor een half uur (wat normaal is hier). Na de shopping mall zijn we nog even door de stad wezen wandelen, gezwaaid naar Poetin en Obama om vervolgens lkkr te relaxen in het hostel. S'avonds ging ik met het Indische meisje mee die werd opgepikt door een vriendin van haar die hier woont. Zo zijn we naar de andere kant van de stad gereden om bij een populaire tent onder de Maleisiërs te eten. We kregen daar heerlijke curry met groentes en weet ik wat nog meer geserveerd op een bananenblad. Daarna zijn we thee gaan drinken in een hippe tent. Op de terugweg naar de auto kwam ik een havaianas winkel tegen en kon de rode niet laten liggen. Blijkbaar wist ik gewoon dat de rode zouden winnen vandaag! ;p. Op de borden langs de snel weg staat 'welkom president Obama en andere Aziatische leiders'. Ik ben benieuwd hoe Poetin dat gevonden gaat hebben... Terug in het hostel nog even bijgepraat met de mensen uit het hostel en een nieuwe reservering gemaakt voor morgenavond bij het raam in de KL tower. Laten we hopen dat het weer en zicht goed zullen zijn.

Na lekker lang te hebben uitgeslapen was ik te laat voor het ontbijt, oeps. Gelukkig duurde het niet lang voor dat het lunchtijd was. Zo ben ik samen met mensen uit India, Londen en 3 aussie's gaan lunchen bij food street. Enja het was gewoon weer lekker. Ze kunnen hier echt goed koken. We hadden eigenlijk niet echt een plan voor vandaag, behalve de reservering voor vanavond in de KL tower. Dus zijn we door de stad gaan dwalen. Tot dat het begon met regen en in de eerste de beste bus zijn gesprongen. Helaas had de bus binnen 15 min het eindstation bereikt. Met veel tegenzin stapte ik uit de bus en binnen 2 minuten was ik doorweekt. Als of iemand een emmer waaier over me heen had gegooid. Zeiknat stapte ik in de volgende bus, waar het klaptanden begon. Blikkie wat stond die airco hoog. Eenmaal bij het hostel een lekker douche genomen om vervolgens naar de KL tower te wandelen. Mensen keken ons raar aan dat we daar naar toe gingen wandelen, want dat is toch veel te ver..... (20min). Eenmaal bij de tower hadden we al prachtig uitzicht. De lucht was mooi blauw en konden ver kijken. Precies het weer wat we nodig hadden. Eenmaal boven was ik verbaasd hoe luxe het restaurant Atmosfere 360 was. Op de achtergrond speelde een meneer piano en een meneer saxofoon, terwijl ik langzaam met tafel en al ronddraaide langs een fantastisch uitzicht. Het buffet was heerlijk, de muziek was top en het uitzicht was fenomenaal. Wauw wat is dit leuk en wat een mooie stad is Kl. In zo veel manieren voelt het zo westers, maar tegelijk ook zo Aziatisch. Ze hebben het beste van beide weten te combineren, wat dit een super leuke stad maakt. Het hoogte punt van de stad was dit letterlijk en figuurlijk. Op de terug weg zijn we lang de petronas towers gelopen om nog even van ze te genieten. We hadden gelukkig want met dat we daar aankwamen ging de fonteinen show van start. De show maakte het plaatje compleet.
Terug in het hostel hebben we nog met ze alle nog lekker gezeten en gepraat. Het is tijd voor een nieuwe plek en een nieuw avontuur. Dag KL tot in April!

  • 25 November 2015 - 14:40

    Jannetje Koelewijn 8:

    Prachtig Regina, het gaat je goed af

    Mooi om te lezen , veel plezier oma

  • 25 November 2015 - 15:16

    OPA:

    Je hebt al;weer veel gezien en goede contacten met andere backpackers zo te lezen. Hier niet zo lekker weer maar we doen het er maar mee. Veel plezier
    Opa

  • 29 November 2015 - 01:05

    Oma B:

    Wat heb je deze 1e dag al veel gezien ! En zo te lezen bevalt het je prima !fijn dat je een logboek bij houd zo reizen we toch een beetje met je mee ! Dikke knuffelvoor jou van oma b♡♡♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 21674

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: