Reggeatime - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Reggeatime - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Reggeatime

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

24 November 2015 | Maleisië, Ipoh

Van Melaka ben ik alleen naar Ipoh gereisd. Een reis die 7 uur duurde en waarvan ik zeker de helft heb geslapen. Ik belandde om 20.45 op Ipoh centraal. Waarna ik eigenlijk geen zin meer had om de bus naar het centrum te nemen. Al snel kwam ik bij de taxi's uit om mij naar Ipoh centrum te brengen. Na een pittige onderhandeling en pittige discussie over avondtarief, kreeg ik mijn zin. :) Waarschijnlijk was dat mannetje me al lang zat en dacht: hup vooruit met die geit uit Balanda. 25 min verder was ik het centrum en was het hostel wat ik op het oog had dicht, dan maar naar de andere optie met tussenstop op de nachtmarkt voor wat eten. En zo belandde ik in een regga barhostel. Mijn bed was een plank op pootjes met een kleedje erover. Mijn muren waren van hetzelfde hout als mijn bed en ik had zicht op één van de drukste kruispunten van Ipoh. Waar ik nu achteraf van kan zeggen dat mensen er 24 uur op rijden. Ik had graag dit hostel verlaten, maar wist niet waar heen te gaan. Na even skypen met mam en nath had ik de spirit om een nacht hier door te komen. De mensen waren super aardig, gastvrij en erg openminded. De man achter de bar was mijn nieuwe1avond vriend en kon verrekte lekkere smoothies maken. Ik ben zo lang opgebleven tot dat ik niet meer kon. Zodra ik mijn plank zag en mijn eigen lakenzak met zwitsalgeur viel ik in slaap om vervolgens elk uur even wakker te worden van het lawaai.
De volgende morgen had ik een stijve rug van hier tot gunteren en was ik lang niet meer zo openminded. Al ben vergeleken bij deze mensen nooit openminded geweest. Een ding wist ik zeker we gaan hier niet nog een nacht slapen. Na een lekker ontbijtje ben ik de stad in gegaan. Wat een prachtig oud stadje omringd door kalkstenen bergen. Ze hebben hier super mooie muurschilderingen en heb dan ook deze route gevolgd. Bij de beste en meest beroemde tent hier in Ipoh een kippie op met rijst om vervolgens mijn backpack op te halen. In de 30 minuten dat ik onderweg was naar het station moet ik minstens een kilo lichter zijn van al dat gezweet. Eenmaal op station voelde ik me zo blij. Ik was om 15.00 uur op het station en dacht mooi op tijd aan te komen in de Cameron highlands. Helaas was de blijdschap van korte duur, want de bus naar de Cameron highlands vertrok pas  om 18.00 uur vanaf het grote station.  Gelukkig vergeet je hier ook snel die borrelmomentjes, het enige wat je daarvoor hoeft te doen is om je heen kijken. Op het grote station ontmoette ik een meisje uit België die ook naar de Cameron highlands ging. Zo was het wachten zo voorbij net als de bus rit. Hup een schoon hostel zoeken en nu zijn we roommies. Na de tassen te hebben gedumpt zijn we naar de avondmarkt gegaan. Waar er weer een mannetje sate aan het barbecueen was en ik dit weer niet kon weer staan. Na een lekkere nasi á la cameron highlands met verse saté van de barbeque zijn we naar het hostel gegaan om te slapen.

  • 28 November 2015 - 01:25

    Jolanda:

    Oh men, dat reggae hostel! Groot gelijk dat je daar na een nacht weggegaan bent!
    Zulke mooie foto's ook op Facebook. Waauw!
    Chill dat je een Belgisch meisje ontmoet hebt, scheelt weer met de communicatie enzo (of komt ze uit het Franstalige gedeelte haha).
    Denk trouwens dat je vanzelf wel openminded wordt daar. Ik sta al te koken als de bus 10 minuten te laat komt. Laat staan dat je drie uur moet wachten.. Jij komt helemaal zen terug joh haha! Geniet er van lieverd!!

    Dikke kus Jo

  • 28 November 2015 - 08:21

    Ome Mark:

    En weer een leuk verhaal.

    Liefs Ome Mark

  • 28 November 2015 - 11:05

    Opa:

    Had je toch je veldbed maar mee moeten nemen,is beter dan op een plank te liggen.
    Voor die sate had je die rat toch gevangen en meegenomen? Veel plezier en niet tyeveel borrellen.
    Groetjes Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 21682

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: