Ayubowan - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Ayubowan - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Ayubowan

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

21 Juni 2013 | Sri Lanka, Kandy

Na een lange reis zit ik dan eindelijk onder de veranda met mijn beentjes omhoog uit te rusten en te genieten van het uitzicht.

Woensdag was het afscheid van mijn lieve familie en vrienden. Na lekker met ze te geborreld te hebben en gedag te hebben gezegd, plus de nodige tranen. Was het tijd om nog snel even de laatste spulletjes in mijn backpack te doen.
De volgende ochtend ging mijn wekkertje om 7.00 uur, want ik moest nog snel even naar de schoonheidsspecialiste, want wie wil nou niet mooi op vakantie ;p Toen ik terug kwam heb ik mijn handbagage ingepakt en ontbeten. Om half 11 zaten we in de auto onderweg naar Dusseldorf. Eenmaal op dusseldorf was het zoeken naar een parkeerplaats. Na veel te kleine plekjes te zijn tegengekomen, zagen we uiteindelijk een grote plek. Toen kwam het volgende puntje zit ik met mijn bagage wel onder de 30 kg. De eerste tas die ik er op zetten was 15.2kg en toen moest nog de andere. Gelukkig was deze 14kg en bleef ik dus onder de 30kg gelukkig. Daarna gingen we nog gezellig met mijn vader, moeder, oma, zusje, Pamela, Gerie en David even koffie en thee gedronken. En toen kwam daar het moment van afscheid nemen. Pamela en ik hadden het al zo lang mogelijk uitgesteld, maar het kon niet langer meer. Dus was het moment daar. Na weer wat traantjes te hebben gelaten en lieve woorden rijker gingen we door de doanne.
Het vliegtuig was een stuk luxer dan ik dacht. Filmscherm in de achterkant van de stoel, met spelletjes, films en nog veel meer. Na de nodige films te hebben gekeken besloten Pamela en ik om een marathon Tetris te houden. Dit ging top en al snel na de marathon landen we op Dubai. Wat is dat een groot vliegveld er was gewoon een tuin midden in de hal. Na even lekker bij de starbucks te zijn langs geweest, gingen we op weg naar de gate. Eenmaal in het vliegtuig begon de vertraging. Er was namelijk bagage en een persoon kwijt. Tja wat doe je daaraan. Tegen de verveling ben ik maar weer een filmpje gaan kijken. Uiteindelijk stegen we op. Wat had ik een top uitzicht daar bij het raam. De skyline van Dubai is echt WOW. Na mijn WOW moment heb ik kennis gemaakt met Ham. Ham is mijn nieuwe mascotte die ik van de stewardes heb gehad, omdat ik niet mijn mond kon houden dat ik er ook 1 wilde. hihi. Maarja na dat ons gezelschap is uitgebreid heb ik mijn filmpje afgekeken. Om 3.30 uur kwamen ze het ontbijt brengen. Ja, je leest het goed het ontbijt. Na deze maar te hebben opgegeten ging ik maar weer film kijken. Na de lange vlucht van veel draaien en films kijken, waren we in Sri Lanka.
Wij nog even langs de douane met ons visum en we konden naar onze bagage, maar dat even zat er niet in. We waren vergeten een briefje in te vullen die we hadden gehad in het vliegtuig en moesten hem invullen en weer achteraan in de rij sluiten. Tuurlijk wat betreft het visum gaat er toch altijd weer wat mis! Na het te hebben ingevuld, een stempel rijker mochten we onze bagage ophalen. Wij wachten en wachten, maar geen bagage van ons daar te bekennen op de band. Ze zouden toch niet onze bagage kwijt zijn geraakt! (slik) Na nog meer wachten kwamen daar eindelijk onze tassen. Wij de tassen op een kar leggen en hup naar de chaffeur. Chaffeur gevonden en op naar de taxi. De chaffeur de taxi halen en wij wachten met de koffers. Is de taxi er willen we de koffers pakken staan er op eens 4 man met al onze bagage in hun handen. Gelukkig legde ze het in de taxi, maar stonden wel met hun hand daarna open bij ons voor geld. Wat denk jezelf! Wij vragen hun niet dus ook geen geld voor hun.
Wij daar zitten in de taxi en wetend dat we de eerst komende 4 uur in deze taxi zitten. Jah want ze doen hier 4 uur over plus minus 130km. Na 5 minuten taxi en hartkloppingen, schrikreacties, hoofdpijn verder moest ik nog 3 uur en 55 minuten hierin zittten. links rijden is 1, veel te hard rijden twee, afsnijden is 3, 1x toeteren is ga opzij en twee keer toeteren is ga je nu inhalen ongeacht hoe dicht de tegenligger op ons afkomt op de andere rijbaan. Waren we er bijna en toen ging het mis. De weg was afgesloten. Wij door een eng bergpad omhoog om zo niet terug te hoeven te rijden. Na een weg/pad die de naam weg/pad niet eens verdient kwamen we op een T splitsing. Toen wist meneer de chaffeur niet meer welke kant we op moesten. Hij uit de auto stappen en naar beneden lopen om het aan iemand te vragen. Uiteindelijk komt die terug en konden we verder rijden. Gelukkig waren we niet veel later bij home of hope.
Daar stond Seline een andere student ons op te wachten. We hebben hier een hele leuke gezellig villa met zelf wifi op de veranda. Na de rondleiding door het huis, heb ik mijn kamertje ingericht. Ham ligt lekker naast me en Jip en Janneke zijn er ook. Ze staan namelijk op mijn dekbed hier. Hoe Nederlands wil je het hebben.

• 21 Juni 2013 - 17:40

KISA:

1e verslag klinkt lekker positief! Heerlijk dat de reis goed verlopen is! Na het voorlezen zit Sam naast me te balen, waarom hij woensdagavond niet is wezen borrelen? Nu heb ik haar niet meer gezien aldus Sam.
    Geniet van jullie eerste avond in Sri Lanka!

• 21 Juni 2013 - 17:41

Nathalie:

Oh reg, wat fijn om te lezen dat de reis goed is gegaan, en jullie ondanks die verdwaalde chauffeur heerlijk in jullie villatje bij het tehuis zitten! Geniet nu nog van je rust want maandag gaat het harde werken beginnen!

Dikkke kuss!

• 21 Juni 2013 - 18:13

Peter Koelewijn:

Hoi Regina,
    Fantastisch dat je redelijk op tijd op je bestemming bent aangekomen, wat kleine ongemakken mag geen naam hebben.
    Wij zijn van Dusseldorf nog even langs de mac gereden, want daar had Nathalie zo'n zin in. Ze vraagt zich serieus af of je aan de mac verslaafd kunt raken; ze is daar wel bang voor.
    Fijn weekend voor nu en rust lekker uit van de reis en je kunt mooi even de villa, de mensen en de omgeving verkennen.
    Hopen dat het snel ophoudt met regenen. Je uitzicht is in elk geval mooi groen.

Geniet er van en dikke kus
    P

• 21 Juni 2013 - 19:19

Opa:

gelukkig goed aangekomen doe je best met stage en veel plezier, kus opa

• 21 Juni 2013 - 19:22

Hilda:

Ha Regina,

Wat fijn dat je goed bent aangekomen en ook erg leuk je belevenissen te lezen. Ik ga je zeker volgen. Veel plezier en geniet van deze bijzondere tijd.

Gr. Hilda

• 21 Juni 2013 - 20:07

Nelleke:

Ayubowan REGINA. Best wel jaloers dat jij in dat mooie land bent . Geniet ervan en veel succes bij de stichting. In welke plaats ben je nu dan.
    Groetjes Nelleke van de Vliert

• 21 Juni 2013 - 20:23

Jolanda:

Lieverd!
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Hahaha ik heb dubbel gelegen om die behulpzame mannetjes die geen geld kregen van jullie haha.
    We appen en skypen snel!

Xxxx

• 21 Juni 2013 - 20:25

Gerina:

Hoi Regina, wat een geweldig verslag. Of ik er zelf bij was. En wat jullie al niet allemaal mee hebben gemaakt op zo'n eerste dag. Dat belooft wat voor de rest van jullie verblijf. Ik ben heel benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven. Groetjes aan Pamela en Ham. ;)

• 21 Juni 2013 - 21:09

Oompie:

Mēlum vāḻttukkaḷai uṅkaḷ māmā

• 21 Juni 2013 - 21:39

Mark, Ageeth En De Kids:

Hoi Regina,

Leuk je verslag te lezen.
    Ik was natuurlijk al wel op de hoogte door de whats app. Geniet van je tijd daar, zorg dat het een mooie herinnering wordt. En succes met je stage.
    Fijn weekend en doe je best maandag.

Groet van ons allemaal

• 21 Juni 2013 - 22:23

Oma B:

Heyy Regina,
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen op de plaats van bestemming,
    Dat was wel een geweldige taxi rit die jullie hadden !
    En nu maar even lekker uit rusten en dan maandag aan het werk !
    Voor straks alvast welterusten slaap lekker.
    Eeen dikke knuffel van Oma B.

• 24 Juni 2013 - 12:29

René Koudijs:

Fijn om te lezen dat je heelhuids aangekomen bent Regina!