Een klein beetje Nederland in Maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Een klein beetje Nederland in Maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Een klein beetje Nederland in Maleisië

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

23 November 2015 | Maleisië, Malakka

Het is tijd voor Melaka. Een kolonial stadje ten zuiden van Kl. Na dat wekker ging ben ik mijn backpack gaan inruimen. Wat vrij vlot ging, want er zit niet zoveel in. Mam, die gekleurde zakjes die mijn kleding sorteert werken top. Samen met het Indische meisje reis ik naar Melaka. Na gedag te hebben gezegd tegen het meisje uit Londen, zijn we met de monorail naar het grote busstation gegaan. Om kaartjes te kopen moet je naar verdieping drie van het gebouw om vervolgens weer naar beneden te gaan voor de bus. Een logica die ik niet zo goed snap, maar oke. Eenmaal in de juiste terminal moet je opzoek naar de gate. Ze hebben denk ik de busstations gebaseerd op de vliegvelden. Als je nummer wordt omgeroepen mag je aanboord. De ruimte die ze hier in de bussen hebben kunnen wij nog wat van leren in NL. Ze zijn echt gemaakt voor lange mensen, wat een beenruimte. Na 2 uur kwamen we aan op het grote station van melaka. Vandaar hebben we de bus genomen naar het oude centrum. Wat een prachtig oud stadje, maar voor dat we de tourist uit gaan hangen, moeten we eerst een hostel zoeken. Het hostel was zo gevonden in chinatown. Opweg weer naar het oude centrum kwamen langs een satemannetje met een rij van Chinezen en Maleisiërs. Nou die gaan er wel. Wat een top saté was het. Melaka is ook een lange tijd van ons geweest in de geschiedenis. Het was één van de havens waar de VOC naar toe vaarde. De resten van de VOC zijn nog goed zichtbaar en het logo vind je dan ook vaak terug. Een bezoekje aan het stadhuys en de heerenhuysen mochten dan ook niet ontbreken. Door de stad rijden een soort van (Kermisachtige) riksja's die Sam, Amy en Karlijn prachtig zullen vinden. Zo heb je een fronzen en een minions riksja met bijpassend muziekje. Als je dan denkt dat deze wagentjes niet gekker kunnen, dan moet je wachten tot het donker is. Want dan gaat de verlichting aan en is de kermisatractie compleet. Door het hele stadje hoor je dan ook; ' Let it go, Let it ggooo....'. S'middags hadden we een meeting met een medestudent van het Indische meisje. Hij heeft ons meegenomen naar andere mooie niet toeristische plekjes. Zo belandde we net voor zonsondergang op palau (eiland) Melaka. Waar we een prachtige zonsondergang zagen. Na de zonsondergang zijn we terug gegaan naar het hostel om ons even op te frissen. Daarna zijn we langs de grachten wezen eten, ja die hebben ze ook hier. Na de grachten hebben we nog even gewandeld. Om 23.00 kwam de jongen ons weer oppikken voor een typisch gerecht uit deze stad te eten, namelijk Steampot. Je krijgt een pot bruine prut met daarin onderander satesaus op een gaspitten op tafel. Vervolgens kook je daar vlees, vis en groentes in. Zelf vond ik het niet extreem bijzonder, maar het is natuurlijk leuk om traditionele dingen te doen. Na het Steampot gebeuren zijn we naar een pub gegaan, waar we gezellig hebben gekletst. Eenmaal terug in het hostel kreeg ik de rillingen. Ik liep naar de WC en toen kwam er een dikke vette Rat de trap oprennen. Hoe hard ik ook me best deed om niet te gillen, gebeurde het toch. Ik heb rechtsomkeer gemaakt, dan maar niet naar de WC. In slaap komen met het idee dat er ratten rond lopen, ook al was het aan de andere kant van het gebouw is best moeilijk. Ik heb dan ook weinig geslapen. Gelukkig waren we laat terug  in het hostel waardoor ik minder uren hoefde te wachten tot ik weer verder kon gaan.


  • 26 November 2015 - 10:41

    Je Zusje :

    Fijn om te lezen dat je zo makkelijk mensen ontmoet Reg! Daar maakte ik me eerst een beetje zorgen om! Die rat jakkie BAH. Ik snap helemaal dat je niet meer geslapen hebt. Veel plezier en doe voorzichtig.

    Ik hou van jou!

  • 26 November 2015 - 11:29

    Opa:

    Kon de rat toch vangen maken ze daar sate van vandaar het zo lekker was.
    Groetjes Opa

  • 26 November 2015 - 11:45

    Tante Ineke En Amy:

    HA nicht,

    Je hebt ome Klaas al kwijlend aan je weblog verbonden omdat je op z'n Koelewijns over je eten schrijft en nu zijn Amy's letterlijke woorden na het voorlezen van je blog:' kom op we gaan naar Regina'!
    Haha Sam zal uitkijken naar de foto van de Minion edition.
    Fijne dag nog!XXX

  • 26 November 2015 - 13:11

    Moetsie:

    Het is super fijn om te horen/lezen dat je het zo naar je zin hebt. Haha je backpack zal nu wel geordend blijven met die gekleurde zakjes of niet? Alhoewel ik het knap vind om te reizen met zo weinig spullen.
    Die rat ieeehl ik had alles bij elkaar geschreeuwd.

    Dikke kus Mama <3


  • 26 November 2015 - 14:15

    Oma:

    Hahaha een dikke vette rat een volle blaas en dan nog slecht geslapen! Maar een lekker ontbijt maakt alles weer goed ! Wat fijn dat je deze dagen een maatje heb om samen leuke dingen te gaan doen.Geniet er maar van...liefs oma b

  • 26 November 2015 - 17:25

    Irene:

    Heel leuk om je verhalen te lezen Reg!
    Geniet van alles!!! ♡

    xxx Irene

  • 27 November 2015 - 10:14

    Ome Mark:

    Ik vind je verhalen leuk om te lezen. Ga zo door en geniet ervan.
    Fijn dat je al mensen hebt ontmoet waar je mee op kunt trekken.

    Liefs Ome Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 21681

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: