Het kleine dingetje wat toch even moest gebeuren - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Het kleine dingetje wat toch even moest gebeuren - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Het kleine dingetje wat toch even moest gebeuren

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

11 Januari 2013 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Vandaag was het dan weer zover. Dat ik er weer eens aan moest gaan geloven. Je zou toch denken dat iemand die tig weken lang dag in dag uit een injectie kreeg tegen trombose, haar hand niet zou om draaien voor een paar vaccinaties. Maar helaas niets is minder waar.
Om 11 uur moest ik in Amersfoort zijn voor de vaccinaties. Na een vragen lijst met te veel vragen naar mijn zin er op te hebben ingevuld. Mocht ik plaats nemen in wachtkamer 2. Ja je hoort het goed, 2 wachtkamers. Ik snap nog steeds niet dat zo'n gebouw 2 wachtkamers nodig heeft en het leuke was wachtkamer 1 was helemaal leeg. Maar ach zal vast wel een logica achter zitten, enige min punt; ik zie die logica nog niet.
Nou zat ik dus te wachten met mijn moeder in wachtkamer 2, komt er een mevrouwtje naar ons toegelopen of ik mijn (te lange) vragenlijst nog bij de balie was van plan in te leveren. Wil ik opstaan omdat te doen zeg ze; 'ach kom toch maar meteen mee. Ook goed dan ga ik wel meteen mee. Na dat deze aardige mevrouw mijn (te grote) vragenlijst had bekeken, had ze nog wat vragen voor me. (was deze vragenlijst dan niet lang genoeg om te weten welke vaccinaties ik nodig heb? nee was het antwoord dus) Na deze vragen kwam ze tot de conclusie dat ik 3 verschillende vacinaties nodig heb, nameijk; hepatites A en B, Tyfus en DTP. Dat zijn dus drie vaccinaties zou je denken maar helaas niets is minder waar. De inenting voor hepatites A en B bestaan uit drie prikken. Dus i.p.v 3 werden het er 5. (slik). Die vrouw verzekerde mij dat het niet zo veel voorstelde. Het leuke aan deze zin is dat alle mensen die mij tot nu toe hebben geprikt dit zeiden. Ondanks dat ze dit zeiden ervaarde ik het niet als iets kleins. Maar ach ik moest het toch hebben die dingen, dus ging ik vol goede moed in die stoel zitten. De eerste spuit voelde ik inderdaad niks van, helemaal verbaasd zat ik daar....een prik die niet zeer doet, dat is vreemd. Deze mevrouw heeft echt gelijk. Zo ging de tweede er in en de derde. De derde voelde je wel iets van maar niet veel. Daarna kreeg ik nog wat informatie en mocht ik door naar de balie om te betalen en een nieuwe afspraak voor over een maand te maken voor de tweede van de serie van drie voort hepatites A en B.
Bij deze ben ik dus officieel over de helft van mijn vaccinaties!! :)
Enige min punt van deze vaccinaties zijn wel, dat terwijl ik dit type elk lettertje wat ik type in mijn beide boven armen voel. Hallo spierpijn! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 21698

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: