Het eiland van de neushoornvogels - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Het eiland van de neushoornvogels - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Het eiland van de neushoornvogels

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

29 November 2015 | Maleisië, Pulau Pangkor

Pulau Pangkor een klein eilandje wat zeer geliefd is bij de lokale bevolking. Je vindt er verlaten baaien, jungle, aapjes en de grote trots van het eiland; de neushoornvogels. En na het te hebben bezocht snap ik de Maleisiërs heel erg goed. Buiten de weekenden en vakanties om ben je de enige op het strand en kom je helemaal tot rust. Het enige puntje  was dat mijn eerste dag op het eiland gelijk viel met het weekend en de schoolvakantie. Dus het was erg druk op het eiland en de weg er naar toe. Zo stonden we 1.5 uur in de file naar Lummut, waar vandaan de ferry naar Pulau Pangkor gaat. Één maal bij de ferry werden we in een bootje gepropt om naar het eiland te gaan. Aangekomen in de bekende roze busjestaxi gestapt om naar on huisje te gaan, 3 minuten lopen van het strand. Onderweg liet Pulau Pangkor meteen zijn schoonheid zien. Zo reden we door de bergen en zaten er twee neushoornvogels op de vangrail om vervolgens een paar aapjes door de bomen te zien slingeren. Reizen maakt hongerig en het was dan ook weer de hoogste tijd om een hapje te eten en dit keer met uitzicht op zee. Het strand en de zee is bezaaid met mensen met hoofdoekjes en lange kleren aan. Een plaatje wat wij in Nederland niet gewend zijn. De kinderen rennen en spelen op het strand en in het water waar ook de ouders te vinden zijn. Iedereen op het stand oogt vrolijk en je voelt de vakantiestemming bij de Maleisiërs. Er naar kijken maakt mij ook alleen al vrolijk. Enige minpunt is dat ik nu geen verfrissende duik kan nemen in mijn bikini (helaas), dan maar een verfrissende douche.
S'avonds hebben we heerlijk op het strand gegeten en gechillt.

De volgende ochtend zijn we een scooter wezen huren. Na heel wat foto's te hebben gemaakt van de scooter wat er allemaal al kapot was kon onze tocht beginnen. Na 5 minuten rijden was ik het geluid, beter gezegd de herrie die de scooter maakte al zat. Ik weet niet wat er allemaal los zat, maar zo te horen veel. Ik durfde niet eens ff gast te geven om te kijken hoe hard die kon... Dus gingen we á la toeristensnelheid het eiland over met bestemming onbekend. Waar niks mis mee is als je wat van het eiland wil zien. Zo hebben we in verschillende baaien gezwommen in onze bikini, aangezien wij de enige waren. Heel veel bergroutes gereden om vervolgens bij kampongs uit te komen, een vissersdorp op palen met een vissershaven, de neushoornvogels te spotten, fort Balanda te hebben gezien en heel veel ansichtkaartwaardige uitzichten te hebben gezien. De mensen zijn zo aardig als je door de kampongsrijdt. Kinderen zwaaien naar je en roepen hallo, de volwassen kijken je eerst aan van hee een witte op een scooter in ons dorp wat is dit, om vervolgens een grote glimlach te geven en hun hand op te steken om je te begroeten. Je wordt er gewoon blij en vrolijk van. De lucht werd donkerder en het was de hoogste tijd voor een regenbui. Snel naar ons huisje.. Gelukkig waren we net op tijd terug, voor dat de regen los barste. De regen is niet zachtjes een paar druppels hier, maar het is als of iemand non stop emmers water recht naar beneden gooit. Na de regen zijn we met nog een aantal andere wat gaan eten om daarna mijn backpack in te pakken. Want morgen gaan we naar Georgetown op Pulau Penang.

• 06 December 2015 - 14:06

Ome Mark:

Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Heb je een plaatje van die vreemde vogel?

Liefs en veel plezier!

• 06 December 2015 - 16:02

Jannetje Koelewijn :

Mooi verslag ,altijd weer gezellig je verhaal te lezen, ook leuk dat ik je gisteren even kon spreken.
    Veel plezier en een goede reis. Liefs oma groetjes opa.

• 07 December 2015 - 08:29

Tante Ageeth:

Wat goed om te lezen dat het goed met je gaat en vooral dat je niet alleen bent.
    Ik ben jaloers om te lezen wat je daar allemaal te zien krijgt. Geniet ervan!
    Een foto van de neushoornvogel zou ik ook wel willen zien.

Groetjes en veel plezier van ons allemaal,
    ome Mark, tante Ageeth, Martijn, Iris, Emma, Karlijn en Larysa

• 08 December 2015 - 12:36

Oma B:

Hey Regien
    Wat een mooi verslag heb je weer geschreven ! Die bijzondere vogel zien we nog wel op de foto"s wat zie je toch veel mooie dingen waar je van gedroomd heb om dit te mogen mee maken !Op de rammelende scooter rond toeren geweldig toch ! Oma is blij dat je het zo naar je zin heb blijf lekker genieten !
    Heel veel knuffels van Oma b xxx