Een hoop geschiedenis en prachtige natuur - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Een hoop geschiedenis en prachtige natuur - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Een hoop geschiedenis en prachtige natuur

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

10 Januari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Kanchaniburi een stadje zo'n 2,5 uur rijden schuin boven Bangkok waar een hoop geschiedenis en prachtige natuur is zeggen ze. Laat dat nou twee dingen zijn waar ik van hou, dus op naar Kanchanniburi.
Onderweg ontmoetten ik vijf jongens van 18 jaar die hun engels wilde oefenen, erg schattig. Ze konden, maar niet begrijpen dat ik (als vrouw zijnde) helemaal alleen reisde door Azië, want het is volgens hen toch echt gevaarlijk (not). Om het gevaar een beetje te verminderen kreeg ik van één van de jongens zijn telefoonnummer, zodat ik hem kon bellen als ik in de problemen raakte in Thailand. Na het lieve gebaar was hij in zijn dorpje en moest ik nog even in bus zitten. 
Eenmaal in het stadje had ik toch echt geen zin in een hostel, dus was een hotel met veranda aan de rivier zo geregeld. In de avond kwam ik er al snel achter waarom hostels toch heel fijn zijn, want je ontmoet er namelijk mensen van je eigen leeftijd. Ik bracht nu de avond door met (fitte) senioren die op fietsvakantie in Thailand waren. Na heel veel verhalen te hebben aangehoord, maar naar mijn grote kamer gegaan om in zeesterhouding in slaap te vallen.

 'The river Kwai bridge' was aan de beurt om een bezoekje te brengen. De bekende brug die onderdeel is van de Birma spoorweg en waarbij duizenden mannen (15000 om precies te zijn) gedurende de aanleg ervan zijn omgekomen. Hieronder zijn 3000 Nederlanders omgekomen die als krijgsgevangen gedwongen werden om de spoorlijn te bouwen tussen Birma en Thailand onder leiding van de Japanners . Vandaar dat deze spoorlijn ook wel de 'Death railway' wordt genoemd. Ik heb naast de bekende brug( die officieel uit Java komt en hier naar toe is gebracht) ook een museum bezocht (1 van de velen die je hier hebt) en de begraafplaats waar 1900 Nederlanders en vele andere begraven liggen. Erg indrukwekkend allemaal om te zien en goed om even stil te staan bij de gruwelijkheden die hier gedurende de tweede wereldoorlog plaats hebben gevonden. 
Na een verfrissende douche ben ik op mijn veranda gaan zitten aan de rivier om de zonsondergang te zien. Af en toe was er zelfs live muziek, want de lokale bevolking maakt veelvuldig gebruik van de karaokeboten die ze hier hebben. Nouja karaokeboten het is eerder een boot die een drijvend huis trekt op het water en een maximum van 10 km per uur haalt. De zingenden mensen hadden, maar weinig talent en om hoofdpijn te voorkomen ben ik na een half uurtje het stadje ingegaan. Ik kwam in een klein tentje terecht waar ze echt heerlijke verse curry's maakte, met een volbuikje ben ik terug naar mijn hotel gegaan om daarna is even lekker te skypen met iedereen.

De volgende dag was het tijd om de natuur is op te zoeken, één van de dingen waar het hier o.a. bekend om staat. Het Erawan national park zit op een uurtje rijden van hier en heeft prachtige watervallen, de zogeheten Erawan watervallen, bestaande uit 7 niveaus die allemaal te bezoeken zijn. Een kleine kanttekening bij deze watervallen is, dat in het droge seizoen(wat nu is) de watervallen eerder op beekjes lijken met kraak helderblauw water, dan op (echte) watervallen.
 Na een klim van een uurtje was ik aangekomen op level 7, waar ik bijna de enige was. Een plons in het prachtige ijsblauwe water om het zweet van de klim van me af te spoelen, kon ik dan ook niet weerstaan. Eenmaal in het water werd ik omringd door vissen, die exact hetzelfde gedrag vertonen als de vissen die wij o.a. in Nederland gebruiken in een visspa voor je voeten(knabbelen het eelt er af). Nu zijn de visjes in Nederland nog lief en klein, maar hier hebben ze wat meer ruimte om te groeien, dus zijn ze 10x zo groot, maar knabbelen ze net zo graag aan je voeten, of eigenlijk gewoon elk lichaamsdeel, als in Nederland. Ik was het knabbelen van de vissen al snel zat en ben maar op de kant gaan zitten om i.p.v. bodyvisspa alleen een voetvisspa te krijgen. Met schone voetjes klom level voor level naar beneden.
S'avonds bij  het tentje met de lekkere curry's gegeten waar ik aan de praat raakte met een Nederlandse jongen. In hem had ik een reismaatje voor Bangkok gevonden.

  • 28 Februari 2016 - 20:09

    Hilda:

    Hoi Regina,

    Wat geweldig om al jouw reisavonturen te lezen. Wat zul jij genieten zeg.
    Nu bijna naar Nieuw-Zeeland. Ook zo'n gaaf avontuur.

    Geniet van alles en in gedachten ben je bij ons.

    Liefs,
    Je buurtjes

    Xxx

  • 29 Februari 2016 - 09:56

    Jannetjekoelewijn:

    Bedanktvoor je mooie verslag ,wat zie je en beleef je veel.
    Maar doe voorzichtig, wij hopen dat je nog veel mooie dingen mag zien.
    Lieve groetjes en hopelijk tot volgende maand.
    Opa & oma.

  • 01 Maart 2016 - 19:18

    Irene Van Eersel:

    Haha wat moet ik altijd lachen als je het hebt over je 'zeesterhouding'!
    Zie je nog liggen in je tentje in Spanje! :p

    Maar wat fijn om te lezen en horen dat je het zo naar je zin hebt, heerlijk!

    Geniet nog van alles Reg!

    Liefs Irene ♡

  • 02 Maart 2016 - 19:59

    Oma B:

    Hey Regien wat een geweldig mooi en interessant verslag was dit weer van uit Kanchaniburi !
    Waar veel geschiedenis in zat maar dat vind jij ook leuk om te zien ! Zo leren wij er ook nog iets van !

    En daarna lekker genieten in een hotel (doe maar lekker duur haha ) geef je geen ongelijk zwembad
    bij de deur drankje bij de hand en genieten maar.......

    We zijn blij dat alles zo goed met je gaat !

    Kuzz Oma Bingley




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 21711

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: