Chillebille - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Chillebille - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Chillebille

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

06 December 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Oké beeldje even in... Dat je in een hangmat ligt in de schaduw van palmbomen. Dat je voor je een wit zandstrand hebt met daarachter een zee met (aardig) blauw water. Kinderen en volwassenen spelen en genieten op het strand. En ondertussen hoor je het geluid van de golven die aan land komen en voel je een licht briesje die je verkoeling geeft. Zo lig je in je hangmat die heen en weer beweegt en kan je eindeloos blijven kijken naar het strand en de spelende en genietende mensen, de zee en de klein berg achtige eilandjes in de zee. Wat een plaatje is dit! Voor ik het wist was er alweer een uur om en was het eilandhoppen afgelopen. Zo stond ik weer met twee voeten op het eiland Langkawi zelf.
Het eilandhoppen was super leuk en mooi. Het is top om lekker te varen en te genieten van het uitzicht. De eerste stop was een eiland met een groot zoetwater meer in het midden waar we lekker in konden zwemmen. Het water hier is zo warm, dat een duik erin een duik is en geen verfrissende duik. Maar ach, daarvoor komen we hier niet. De volgende stop was een eiland waar we even konden eten. Daarna gingen we naar een inham in zee met kliffen en jungle. Er vlogen echt super veel adelaars. Die alle trucs rond om vliegen, zweven en duiken uit de kast haalden. Daarna was het tijd voor een klein bounty achtig eilandje (zoals boven beschreven). Na het eilandhoppen ben ik terug gegaan naar hostel om vervolgens in een hangmat in slaap te vallen, want zo veel uur slaap heb ik afgelopen nacht ook weer niet gehad. 

We gaan even een paar dagen terug in de tijd. 3 december stond in het teken van reizen naar Langkawi. Eenmaal in Langkawi was iedereen aan het schreeuwen om ons en andere reizigers in de taxi te krijgen. Al snel stond ik met andere mensen op kluitje. Ik raakte aan de praat met een Belg en dit keer een Nederlandse Belg. Een taxi delen leek ons het beste plan en zo sloten er nog meer mensen bij ons aan en werden we voor een lachertje naar ons guesthouse gebracht. De lucht was grijs en donker tijdens de rit. Met dat we uit de auto stapte begon het met regenen(je weet wel; de ik gooi tig emmers water over je heen) en het onweer maakte het compleet. Gelukkig hoefde we maar 3 stappen te zetten voor dat we bij een restaurantje waren. Om de tijd te doden heb ik een lekkere knoflook naan op met een curry. Na een uur van regen, onweer en heel veel bliksem konden we het laatste stukje afleggen naar het guesthouse. Het is er schoon en wordt gerund door aardige mensen, maar ligt toch een beetje ver van alles. Om in het centrum te komen moet je toch al gauw 25 min lopen. 
De volgende dag hebben we een scooter gehuurd. Die echt top was en niet te vergelijken was met de scooter uit Pangkor. Het is zo lekker om hier scooter te rijden. Je rijdt een beetje rond en ontdekt zo het eiland. Stop 1 was een foodtruc op het strand, met een Nederlander die broodjes maakte met old Amsterdam kaas. Na een broodje kip kaas tropical konden we verder. Stop 2 de seven wells waterval. Na klim waren we boven en hadden we prachtig uitzicht. Na een paar levels naar beneden van de waterval, werden we getrakteerd op een mooie waterval met kleine watervallen en stroomversnellingen er naast. Mensen zwommen hier en zochten er verkoeling. Mensen gleden van de waterval wat super leuk was. Helaas had ik ook een keer het verkeerde stroompje en landen ik op een steen (oeps). Die een prachtig blauw aandenken op mijn stuitje en een beetje pijn bij alles wat ik deed voor de komende dag heeft achter gelaten. Na de waterval zijn we weer op de scooter geklommen om helemaal naar het noorden te rijden naar Datai beach. Een prachtige route langs de jungle en de vele vergezichten. Toen we er bijna waren werd de weg versperd door bewaking. We mochten niet verder, omdat het strand privé eigendom is van het resort. Tja... dat maakt mij natuurlijk een beetje nieuwsgierig naar hoe het strand er uit ziet. Zo begonnen ik met de bewaking te praten en dat ik toch best nieuwsgierig was naar het strand. Voor dat ik het wist werd ik begeleid naar een parkeerplaats voor mijn scooter en kon ik instappen in een minigolf karretje die me naar de lobby bracht. Wauw wat is dit een chique resort! Lichtelijk underdressed (spijkerbroekje, hemdje, rugzak en teva sandalen) kreeg ik een rondleiding door het resort per golfkar, omdat lopen te ver is. Onderweg kwamen we apen tegen, grote villa's met eigen minigolf car en chauffeur en een hoop mensen die onder de term kakdoos vallen. Het witte strand was mooi om te zien en ik kon wel snappen waarom dit bij de mooiere stranden hoorden van het eiland. Ik had er graag in willen zwemmen, maar dat mocht dan weer niet. Na de laatste blikken op het resort werd ik begeleid naar mijn scooter. 
We zijn daarna door de bergen gereden naar Tanah Rouge(een strand in het noorden oosten van het eiland). Waar het vrij druk was met lokale bevolking, die van de zee en de aangenamere tempratuur aan het genieten waren. Na de zonsondergang was het tijd om te tanken en vervolgens terug te scooteren naar ons guesthouse. Dat terug scooteren nam toch wat meer tijd in beslag, dan gepland. Ik nam een aantal keer de verkeerde afslag, waardoor we heel wat extra kilometers hebben gemaakt (dit kwam voornamelijk omdat alles er bij licht toch echt anders uitziet dan in het donker). Eenmaal terug met een pijnlijk stuitje van de waterval en de scooter, was het tijd voor een wandeling naar het centrum. In het centrum hebben we een lekkere hamburger op. Daarna weer terug gelopen, want we waren toch best wel moe na het dagje op de scooter.

En dan is het 5 december en is het natuurlijk tijd voor Sinterklaas en ondanks het mooie weer is het absoluut geen tijd voor de paashaas. 
Daarnaast is het de verjaardag van Camille wat we vieren en is het s'ochtends vroeg al om te gieren. 
Na een heerlijk ontbijt, is ons vertrek in dit guesthouse een feit.
De afstand van het guesthouse naar het strand en centrum zijn de reden van het verkassen, hup alles op de scooter en gassen. 
Scooter rijden is makkelijker gezegd dan gedaan met twee grote rugzakken, want we reden nu als een stelletje slakken. 
Hoe kunnen al die Aziatische mensen zo veel op een scooter kwijt? En denken daar soms niet bij aan hun eigen veiligheid.
Kamikaze inhaalacties niks is te gek en gaan daarbij zelden met scooter en al op hun bek. 
Inchecken, scooter terugbrengen en dan is eindelijk tijd voor het strand, met echt heerlijk zacht wit zand.
Na een cocktail bij zonsondergang was het tijd voor sinterklaas, helaas dit jaar zonder lekker speculaas. 
De gezelligheid maakte het sinterklaasavondje compleet en voortaan ben ik dankzij Camille goed gekleed. 
Een leuk en dun broekje is wat ze mij gaf, en dat is zeker met het warme weer hier geen straf. 
We zijn nog naar een vuurshow geweest op het strand en hadden daarbij een lekkere cocktail in de hand. 
Daar raakte we aan de praat en je weet hoe dat gaat. 
Zo gingen we van het strand naar een grote club, wat toch veel meer leek op een kleine pub. 
Er werden flessen besteld i.p.v. glazen, ohh men ik wordt van kijken er naar al wazig. 
Wat zijn de twee heren toch van plan, de schotjes vodka gooi ik over mijn schouder zo vaak ik kan. 
Want dronken en in coma wil ik hier niet raken, dus het is tijd om het feestje van de heren vroegtijdig te verlaten. 
Na een afterparty met taart op het strand begin ik te gapen en is het alweer 4 uur als ik ga slapen :s.
Over 4.5 uur gaat de wekker en ik baalde als een stekker. Eilandhoppen is wat ik ging doen, ben ik nu niet een klein beetje een oen? ;p

Ik hoop dat iedereen een super leuk en gezellig sinterklaasfeest heeft gehad? Volgend jaar ben ik weer gewoon van de partij hoor pap, mam en Nathalie.

  • 18 December 2015 - 13:34

    Ineke:

    Regina een fotoalbum wordt eenmaal thuis een onmogelijke opdracht haha zoveel moois zie jij daar!
    Geniet ervan, super leuk je verhalen te lezen!
    dikke kus van ons allemaal!

  • 18 December 2015 - 18:55

    Ageeth:

    Prachtig Regina! Geniet, geniet en geniet ervan!

  • 18 December 2015 - 21:11

    Jannetjekoelewijn20@gm :

    Wat een mooi verhaal, en wat zie je veel. Gelukkig gaat het goed met je.
    Ga zo door ,veel plezier lieve groeten van ons, oma .

  • 25 December 2015 - 21:44

    Jannetje Koelewijn :

    Lieve Regina ,
    Gaat het nog goed met je enheb je ook nog een mooi kerstfeest?
    Ik hoop het voor je , nou we zullen je morgen wel missen, dan hopen ze hier allemaal te zijn.
    En ik hoop dat het gezellig wordt , want we hebben een verrassing voor allemaalen natuurlijk ook voor jou.
    Maar nog even montje dicht hoor . Wij wensen jou het allerbeste en dat je nog veel mag zien en beleven .
    Liefs opa en oma

  • 29 December 2015 - 08:15

    Maria Van De Mheen En Fam:

    Hola Regina, zo te lezen maak jij de reis van je leven wat een fantastiche belevenis en ervaring die je hele leven bijblijft, je hebt het goed naar je zin dat is het belangrijkste en ontmoet allerlei mensen overal vandaag heel bijzonder Regina dat jij dat onderneemt was dat in mijn tijd maar zo dan had ik het ook zoiets ondernomen, hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad maar dat is vast en zeker gelukt nou regina suc6 met je reis en ik lees je reisverslagen graag helemaal top geniet ervan en pas je wel op! Lgrv ons allemmaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 21728

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: