Happy new year! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

02 Januari 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na een heftige overtocht met veel hoge golven bereikte we eindelijk het vaste land. Pamela en ik zaten op het dak van de boot, waardoor we gelukkig geen last hadden van opspattend water. Tot onze verbazing kwamen we bij een hele andere pier uit, dan we hadden verwacht. Dit was de lokale vissershaven waar alle vissen en visnetten van en naar boten werden versleept. Dan nog niet eens wat te hebben gezegd over de lucht die hier hing. Het opspattende water van de golven had er ook voor gezorgd dat mijn backpack een kleine douche had gehad(ben ik toch ff blij dat alles in mijn rugzak in drybacks zit). Een beetje verward liepen we de haven uit, omdat we geen idee hadden waar deze haven lag ten opzichte van ons hostel Sihanoukville. Na de te opdringerige tuktuk chauffeur en onderhandelingen verder zaten we dan eindelijk in een tuktuk op weg naar ons vooraf geboekte hostel. We hadden er goed aangedaan om bij het verlaten van Sihanoukville een hostel te boeken, want alles was nu vol. Na een lunch met ze alle zijn Pam en ik terug gegaan naar het hostel om traditie getrouw een powernap te doen. Na ons allemaal klaar gemaakt te hebben besloten we te gaan eten. Waar Stevens slogan was "treat your self" die langzaam steeds meer mensen gingen overnemen. Tijdens het eten werden de eerste cocktails gedronken. Na een uitgebreid diner zijn we naar het strand gegaan. Een drukte van jawelste;toeristen en heel veel locals. Het was één groot feest. De hele avond werd er al vuurwerk afgestoken en wens ballonnen losgelaten, waardoor het oud en nieuw gevoel compleet is. De lokale bevolking zat met hele families op het strand te eten en bouwden zandkastelen met kaarsjes er in om er dan vervolgens happy 2016 bij te schrijven. Het is toch wel een beetje raar om hier aan de andere kant van de wereld te zijn met je zomerkleren aan en je voeten in zand oud en nieuw te vieren hoor. Gelukkig ben ik bij David en Pam en vier ik het niet met vreemde alleen, want dat zou het toch een stukje moeilijker maken. Net als de locals kochten ook wij een wenslantaarn om zo het oude (hele mooie) jaar af te sluiten en een wens te doen voor het nieuwe jaar. Daar gingen onze wensen voor het nieuwe jaar de lucht in, net zoals de vele anderen wensen die al in de lucht waren.
Al dansend telde we met het hele strand af: 5, 4, 3, 2, 1 : HAPPY NEW YEAR!! al het vuurwerk knalde in de lucht en het feest gedruis barstte opnieuw los. Zo'n 6u eerder dan in Nederland luidde wij ons nieuwe jaar in, met onze voeten in het zand, feestend op het strand.
Ik wens iedereen vanuit Cambodja een heel mooi, gezond en gezegend nieuwjaar toe. Dat 2016 een jaar mag zijn waarin wensen mogen uitkomen!

1 januari, bestond uit niks en ik misten mijn familie en vrienden om hun nieuwjaar te wensen met een dikke knuffel. Het is toch wel echt anders dit. Het is super leuk om kerst en oud en nieuw op deze manier te hebben meegemaakt, ik had het namelijk niet willen missen, maar volgend jaar ben ik gewoon weer thuis. In de namiddag ben ik met Pam naar een grote supermarkt geweest om toch nog iets te doen vandaag, behalve braak zijn, eten en slapen. Op de terugweg heb ik een busticket gekocht naar Phnom Phen voor morgen middag. Het is namelijk tijd om weer mijn eigen weg te gaan.

2 januari:
Ik was vroeg wakker, ik denk dat het iets te maken heeft met dat ik afscheid ga nemen vandaag van twee lieve mensen. Na een ontbijtje samen met Pam en foto's van elkaars camera's te hebben gewisseld was het tijd voor een vroege lunch waar David ook aan meedeed. Het afscheid nemen was lastig en ging gepaard met heel wat tranen, het afscheid was extra moeilijk omdat we niet precies weten over hoeveel maanden we elkaar weer zien. Met een diepe zucht , nog een paar tranen over mijn wangen en afvragend of ik ooit beter ga worden in afscheid nemen liep ik naar de bus. Gelukkig ontmoette ik in de bus een Vlaamse, waar van de mond niet stilstond en was ik binnen no-time in Phnom Phen.

  • 25 Januari 2016 - 19:15

    Jolanda:

    Hee lieverd!
    Wat heerlijk om weer drie lange blogs van je te lezen.
    Ook al heb ik al veel verhalen gehoord natuurlijk!
    Wat beschrijf je de natuur daar mooi! Door jouw beschrijvingen wil ik alleen maar liever naar Azië haha! Met oud en nieuw en kerst miste ik jou ook extra. Blij dat we volgend jaar elkaar dan gewoon weer zien. Zou nu wel ff een theetjen willen doen. Of morgen met de nieuwste pretty little liars haha! Jij kunt een lekkere marathon doen als je terug bent.

    Ben heel benieuwd naar je verhalen uit Myanmar, volgens mij is dat nog het meest bijzondere land als ik je zo hoor op de app :)

    Hier gaat alles verder goed.. Vorige week vroor het en nu was het net lente. De natuur is heerlijk oud Hollands en ik rijd in m'n ka'tje naad Barnebeld en Harderwijk. Vandaag ging het in de rekenles over de afstand tussen Amsterdam en Maleisië: 12964 km. Toen ik vertelde dat mijn beste vriendin daarheen was en in Azië rondreisde vonden de kindjes van 6a dat wel heel cool. Voor ik het wist was ik jouw verhalen een beetje aan het vertellen en was er een kwartier voorbij haha. Wie weet gaan er nog een paar backpacken later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 21708

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: