Het geweldige kleine broertje van..... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu Het geweldige kleine broertje van..... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Regina Koelewijn - WaarBenJij.nu

Het geweldige kleine broertje van.....

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

30 December 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Op naar Koh Rong Samloem! Een kleiner, rustiger niet zo toeristisch eilandje vlak bij Koh Rong. De aankomst op dit eiland is al zo anders, dan bij zijn grote broer Koh Rong. Hier geen bars en heel veel toeristen, maar een paar huizen van locals, een duikschool en twee hostels. Na het inchecken heb ik meteen mijn bed opgezocht, want de buikpijn is nog steeds aanwezig. Gelukkig kan ik gewoon vanaf mijn bed de zee zien, wat het op bed liggen een stuk minder erg maakt. De rest is ook nog steeds niet fit en doet het ook rustig aan, alleen dan op het terras op het strand. S'avonds eten we wat in een restaurantje op de pier, waar de noodlesoep erg goed smaakt. Na het eten duik ik mijn bedje weer in, in de hoop dat ik mij morgen weer een stuk beter voel.

De volgende ochtend wordt ik wakker gemaakt door de frisse zeewind die de deur van de kamer heeft doen opwaaien en er nu inwaait. Zo kijk ik vanaf mijn bedje met de wind door mijn haren hoe de zon opkomt. Aan deze manier van wakker worden kan ik echt wennen. Gelukkig voelt mijn buik een stuk beter en maak ik me klaar om naar Sunset Beach te gaan. Pamela heeft gister met één van de duikinstructeurs geregeld dat we met zijn boot mee konden varen, hoe perfect is dat. Eenmaal daar aangekomen voelde het als expeditie Robbinson. Een mooi gelig strand met maar vijf mensen erop en kraakhelder blauw water. De middag bestond dan ook uit zonnen, in de hangmat hangen, zwemmen, wandelen over het mooie strand en een balletje over gooien in het water. Even lekker een dagje helemaal niks. Ook op dit verlaten strand lag er achter de bosjes een resort verscholen, waardoor we niet zelf voor ons eten hoefde te zorgen. Gelukkig maar, want vistalent heb ik niet hihi. Na de zonsondergang gezien te hebben, het is tenslotte Sunset Beach, stapten we op de boot en werden we terug gebracht naar ons hostel. S'avonds hebben we weer op de pier gegeten en hebben we als toetje een lekker brownie op. Mmm. Na de brownie nog even een drankje gedronken om daarna naar bed te gaan.

Na hetzelfde (heerlijke) wakker maak ritueel als gisteren konden we ook vandaag weer mee varen. Alleen werden we vandaag gedropt in Saracenbay. De baai bestaat uit een wit zandstrand met bungalows en resorts en heeft een azuur blauwe zee. We waren niet de enige, maar dat mag de pret niet drukken. De dag bestond ook nu weer uit optimaal genieten.
De weg terug naar het hostel ging alleen niet zo soepel. We zouden terug gaan met de ‘goederen boot’ die elke dag spullen haalt en brengt van en naar de eilanden. Toen deze boot aankwam bij de pier was die zo ontzettend vol, dat we er niet eens bij pasten. Er werden geen extra passagiers toegelaten en na 10 minuten bedrijvigheid met spullen in en uitladen zagen we onze taxi wegvaren. Wat nu? Een beetje verward zaten we op de pier. Zou de boot nog terug komen? Zou er nog een andere boot komen? Na een kwartiertje kwam er een boot met duikuitrusting aanvaren. Rustig liep deze meneer zijn materialen langs en legde de boot vast. Niets vermoedend van het plannetje dat in ons hoofd broedde kwam hij de pier oplopen. Meteen ondernam ik actie. Deze boot moest ons naar het hostel brengen! Na wat overleg en discussie besloot deze man dat dan ook daadwerkelijk te doen, maar natuurlijk wel tegen een kleine vergoeding. De boot was langzaam en de muziek die deze gast speelde extreem luid maar dat gaf niet, we gingen weer terug naar ons hostel! Ik was vrienden met de meneer geworden en hij spande een hangmat op de boot voor mij. Zo lag ik daar heerlijk wiegend in een hangmat, terwijl we langzaam naar het hostel terug vaarde en het schouwspel van de zonsondergang met al zijn kleuren van start ging. Het kon mij niet lang genoeg duren. Zo kwam ik een beetje rozig en slaperig aan in het hostel, de koude douche zorgde er weer voor dat ik klaar wakker was. Ik vraag me echt af of ik ooit ga wennen aan koud douchen, zelfs nu na een aantal weken koud douchen ben ik er nog niet aangewend. S'avonds hebben we lekker gegeten en natuurlijk als toetje weer een brownie, want die was gister erg goed bevallen. Terug in hostel heb ik mijn spullen ingepakt, want we gaan morgen dit mooie relaxte eiland verlaten om oud en nieuw te vieren in Sihanoukville.

  • 01 Februari 2016 - 15:42

    Oma B:

    Wat hebben we weer genoten van je 3 geweldige reis verslagen Regien ! Wij hebben je ook gemist hoor met de feestdagen het plaatje was niet compleet...fijn dat je zo gezellig met Pamela en David en andere vrienden toch een gezellig kerstfeest en nieuwjaar heb gehad!
    Ik vond de foto>s erg mooi je straalde plezier uit en dat is goed om te zien...
    Hier gaat alles zijn gangetje zo als altijd !Het is hier nu koud en het stormt behoorlijk !
    Het is nu bij jou 22.00 uur dus voor straks slaap lekker !
    Lieve groetjes van oma bingley xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 21699

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 14 Februari 2017

Op naar de filipijnen

17 November 2015 - 19 April 2015

Met de backpack op door Azië en Nieuw Zeeland

20 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

Sri Lanka

Landen bezocht: